Van Hoecke

Over Van Hoecke

Van Hoeke is een Belgisch familiebedrijf gevestigd in Sint-Niklaas. Luc Van Hoecke richtte dit bedrijf op in 1967, het startte als functioneel meubelbeslag. Zij zijn verdeler van scharnieren, klapdeursystemen en ladesystemen van het Oostenrijkse merk Blum. Vooral in de Benelux verdelen zij deze producten en is het al jaren de marktleider. Ze hebben ook een eigen merk dat de naam ORGALUX draagt. Deze bestaat uit een lijn van lade-indelingen en keukenhulpjes. TA’OR is ook een eigen merk van Van Hoecke.  TA’OR zijn eigen industrieel vervaardigde, houten ladesystemen. Dankzij hun eigen merken worden letterlijk de grenzen verlegd en exporteren ze naar Zwitserland, Franrijk, Duitsland, Engeland en Israël. Van Hoecke functioneert als verdeler, fabrikant en dienstverlener van hun vier merken, namelijk Van Hoecke, Blum Orgalux en TA’OR.

Aanbod

Van Hoecke heeft een groot aanbod aan producten en oplossingen voor binnen in kasten. Ze hebben ook een flexibele service dat de mogelijkheid biedt om producten op maat te laten maken.

  • Ladesystemen.
  • Scharnieren.
  • Geleiders.
  • Maatwerk.
  • Klapdeursystemen.
  • Bewegingstechnologie.
  • Organiseren.
  • Bureau.
  • Verwerking.
  • Maatwerk in aluminium.

Missie/visie

Van Hoecke staat voor 5 waarden: enthousiasme, respect, conceptualiteit, daadkracht en oprechtheid! Hun visie is om voortdurend te bouwen aan een buitengewoon krachtige economische entiteit omdat ze streven naar een bestaan over de generaties heen. Dankzij de herinvestering van hun winsten in het bedrijf is het mogelijk om verder te groeien en te ontwikkelen. Ze geloven dan ook sterk in leiderschap en de kracht van financiële onafhankelijkheid. Het is voor hen belangrijk om een eigenzinnig en vernieuwend toekomstbeleid te voeren omwille van hun financiële onafhankelijkheid is dit mogelijk. Zo kunnen zij hun sterke marktpositie behouden, dit staat voor Van Hoecke op nummer 1. Daarnaast streven ze ook naar groei in omzet en marge waar ze de Benelux als opdracht zien en de Europese markt als een uitdaging.

Enkele van hun doelen zijn:

  • Leveren van functionele componenten voor gebruiksmeubelen aan de industrie en de vakhandel.
  • Voornaamste exportatie: Benelux.
  • Uitdaging: internationale opportuniteiten.
  • Streven naar omzet en groei.
  • Hoofdopdracht: handel.
  • Positie als markleider aanhouden.
  • Bepalend succes van Van Hoecke: opgetogenheid van de klanten.
  • Productie gericht op voormonteren van meubelonderdelen omdat dit hun aandeel in het eindproduct vergroot.

Prestaties en mijlpalen

  • 1973: samenwerking met Blum, de Oostenrijkse meubelbeslagspecialist en wordt exclusief verdeler voor de Benelux.
  • 1986: een familielid, Peter Van Hoecke, begint in het bedrijf.
  • 1997: ook Van Hoecke gaat online!
  • 1999: ze breiden uit naar Nederland.
  • 2000: start van een eigen productlijn voor aluminium en glas.
  • 2001: ORGALUX komt op de markt.
  • 2007: ze introduceren lean manufacturing.
  • 2012: TA’OR, hun eigen houten lade, ontstaat.
  • 2013: expansie in België tot 45.000 m².
  • 2016: Factory of the Future award.
  • 2017: Van Hoecke bestaat 50 jaar!
  • 2018: de app om te bestellen is gelanceerd.
  • 2019: ze krijgen opnieuw Factury of the Future award.

Samenwerking

Van Hoecke heeft zo’n 253 medewerkers die hun bedrijf mee helpen groeien. Ze hebben lopende investeringen in technologie en automatisering, zo groeit het bedrijf jaarlijks. Zij hebben ook een vestiging in Zaltbommel, Nederland. Hun logistiek centrum in Sint-Niklaas vervaardigt elke dag producten uit 70 ton materiaal. Hun goederen worden verstuurd naar 400 verschillende adressen in de Benelux. Ze bedienen zo’n 5000 klanten per jaar.

Van Hoecke weet dat men niet kan ondernemen alleen! Om duurzame persoonlijke groei te realiseren werken ze nauw samen met hun medewerkers, klanten, leveranciers en nog anderen waar ze geregeld met samenwerken. Zo streven zij een wezenlijk welzijn na voor al de betrokkenen. Het bedrijf opereert in een krachtige familiale groepsstructuur onder Atlas Holding.